Mooi gebaar van Starbucks-medewerker

15-10-2015 algemeen

Bij Starbucks is het gebruikelijk dat er naar je naam wordt gevraagd. Deze wordt op een beker geschreven, zodat het personeel weet voor wie de bestelling is. Toen een klant van een Amerikaanse medewerker hier niet op reageerde, veranderde dit het leven van deze medewerker.

De klant bleek doof te zijn en liet de bestelling aan haar vriend over. Deze vertelde de medewerker, Sarah Campbell, dat zijn vriendin doof is. Sarah was geschrokken. Ze houdt juist van communiceren met mensen. Dat was voor haar ook de reden om bij Starbucks te gaan werken. Dit voorval zou haar nooit weer overkomen. Sarah verdiept zich nu in de dovencultuur en leert Amerikaans gebarentaal (ASL).

Bekijk in deze video het verhaal van Sarah Campbell. Ze vertelt het zelf in ASL.

Starbucks
Mensen komen naar Starbucks om te kletsen, elkaar te ontmoeten of om te werken. Ze zijn een ontmoetingsplek voor de buurt, onderdeel van de dagelijkse routine van mensen, en daar zijn ze blij om. Ze zijn veel meer dan een plek voor een kop koffie. Zouden meerdere medewerkers gebarentaal willen leren voor hun klanten?


Reacties

Er zijn nog geen reacties Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerde artikelen

Doof.nl maakt gebruik van cookies.

Doof.nl gebruikt vier soorten cookies.

Lees meer

Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed werkt.

Lees meer

Op onze website staan YouTube-filmpjes. Wanneer je deze wilt afspelen, dan moet je de cookies accepteren. YouTube slaat dan cookies op op jouw computer.