Onafhankelijke proefperiode met hoortoestellen

26-05-2014 algemeen

advertorial

Sinds begin 2013 is Second Opinion Hoortoestellen actief met het verbeteren van hoortoestelaanpassingen van ontevreden gebruikers. Dat kan bijvoorbeeld door gebruik te maken van een onafhankelijke proefperiode met hoortoestellen. 

Daarnaast besteedt Second Opinion Hoortoestellen veel tijd en aandacht aan de instellingen van hoortoestellen. Door de instellingen én de oorstukjes te optimaliseren hebben gebruikers meer baat bij hun hoortoestellen.

Wat voor cliënten krijgen jullie nu vooral?
'Wij krijgen vooral cliënten die meer uit hun hoortoestellen willen halen. Deze mensen hebben soms problemen met communicatie op het werk, of ook privé. In de huidige hoortoestellenmarkt kan er een spanning zitten in de hoeveelheid tijd die de audicien heeft voor de cliënt, en de tijd die echt nodig is om tot een goed afgesteld hoortoestel te komen. Dit staat soms flink onder druk! Er zijn audiciens die hoortoestellen snel aanpassen. Dit met een minimum aantal bezoeken. De efficiëntie die sommige audiciens dan wellicht nastreven, komt de kwaliteit van de hoortoestelaanpassing niet altijd ten goede. Juist door voldoende tijd te nemen en zo de optimale instellingen te verkrijgen, kan er veel worden gewonnen voor de gebruiker, in het draagcomfort en de verstaanbaarheid.'

Second Opinion verkoopt geen hoortoestellen?
'Nee, wij willen ons niet aan verkoop binden omdat we in de markt een volledig onafhankelijke positie in willen blijven nemen. Toch is het uitproberen van nieuwe hoortoestellen in een onafhankelijke proefperiode een mogelijkheid.’ Medeoprichter van Second Opinion, Wouter de Wolf, vertelt hierover: ‘In toenemende mate krijgen we ook mensen die aan nieuwe hoortoestellen toe zijn, of voor de eerste keer gebruiker gaan worden van hoortoestellen. Deze mensen vragen ons of wij ook hoortoestellen met hen kunnen uitproberen. De gedachte van die cliënten zit hem in onze onafhankelijke positie. Bij veel audiciensbedrijven worden hoortoestellen verkocht vanuit een voorkeurspakket. In de huidige markt is dit vaak nodig om op een rendabele manier hoortoestellen te kunnen verkopen. Toch is de hoortoestelgebruiker niet altijd gebaat bij deze vooraf bepaalde merkkeuze en heeft men behoefte aan een onafhankelijke proef met hoortoestellen. Gebaseerd op wat echt past bij de cliënt, zonder rekening te houden met voorkeursmerken, bepalen we samen met de cliënt wat het beste bij hem zou passen. Vervolgens starten we dan een proefperiode met deze hoortoestellen.'

En als dit dan goed bevalt, hoe gaat het dan verder?
'Met vrijwel alle importeurs van merken hebben we afspraken over het uitproberen van hoortoestellen. Als uit diverse metingen én een proefperiode blijkt dat we voor de cliënt de juiste hoortoestellen hebben gevonden, dan wordt er door ons een rapport opgemaakt. In overleg met de cliënt wordt er contact gezocht met een audicien in zijn of haar woonomgeving en wordt er besproken of de audicien de hoortoestellen onder bepaalde voorwaarden aan de cliënt wil leveren. Er wordt door ons bij die audicien een offerte opgevraagd zodat duidelijk is wat de kosten van de aanschaf zullen zijn. Doordat de audicien het hoortoestel niet opnieuw hoeft aan te passen kan het leveren door de audicien veel sneller verlopen dan normaal. Minder tijd = minder kosten! Door de audicien wordt de vergoeding van de zorgverzekeraar geregeld. In de offerte van de audicien, die wij met de cliënt bespreken, komt men die tegen.'

Blijft de cliënt steeds bij Second Opinion terugkomen?
'Nee. Na de definitieve levering wordt hij cliënt bij de audicien die het hoortoestel gaat verkopen. Hij zet onze instellingen in de nieuwe toestellen. De definitieve levering én afhandeling kan dan worden voltooid. Daarna blijft die cliënt voor service, nazorg én andere leveringen bij deze audicien. De inbreng van Second Opinion houdt dan over het algemeen op.'

Wat kost het om op deze manier een “onafhankelijke” hoortoestel proef te doorlopen?
'Doordat de audicien veel minder tijd aan de aanpassing en de proefperiode hoeft te besteden wil deze vrijwel altijd een deel van onze kosten voor zijn rekening nemen. Maar ook de cliënt betaalt er iets voor, gemiddeld liggen de kosten die de cliënt voor onze inbreng aan ons moet betalen, tussen de
€ 100 en € 200. Een en ander is afhankelijk van de hoeveelheid bestede tijd én de afspraak die gemaakt kan worden met de leverende audicien.
Uiteraard komt de cliënt in de proefperiode een aantal keren naar Harderwijk om metingen en afstellingen aan de hoortoestellen en oorstukjes te laten doen.'

Wil iedere audicien hier aan meewerken?
'Nee. Niet alle audiciens kunnen of mogen hier aan meewerken. Dit heeft onder andere te maken met de policy van de betreffende bedrijven. Wel moet gezegd worden dat het aantal bedrijven dat wel op deze manier wil samenwerken sterk groeiend is. Vrijwel altijd is er wel een oplossing te vinden in de nabije woonomgeving van de cliënt.'

Lees meer over de onafhankelijke proefperiode en andere onderwerpen via deze link.

Heeft u het idee dat u niet het optimale resultaat uit uw hoortoestel krijgt? Lees dan meer over het werk van Second Opinion Hoortoestellen op www.SecondOpinionHoortoestellen.nl of maak een afspraak voor een gratis kennismakingsgesprek, zodat u kunt horen wat zij voor u kunnen betekenen.


Reacties

Er zijn nog geen reacties Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerde artikelen

Doof.nl maakt gebruik van cookies.

Doof.nl gebruikt vier soorten cookies.

Lees meer

Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed werkt.

Lees meer

Op onze website staan YouTube-filmpjes. Wanneer je deze wilt afspelen, dan moet je de cookies accepteren. YouTube slaat dan cookies op op jouw computer.