Campagne TMF/Hoorstichting winnaar SAN Accent

07-06-2011 algemeen

De campagne `Doof worden doe je zo!` heeft een SAN Accent gewonnen in de categorie `overheid/non-profit`. De prijzen werden 26 mei 2011 uitgereikt tijdens een gala-avond in de Hilversumse Studio 21. De SAN Accent is de adverteerdersprijs voor de beste reclamecampagne van het afgelopen jaar.

De jongerencampagne `Doof worden doe je zo!` werd in april 2010 gelanceerd door TMF en de Nationale Hoorstichting. Deze gezamenlijke campagne was erop gericht om jongeren in de leeftijd van 13-24 jaar bewust te maken van het belang van een goed gehoor en de risico`s van harde muziek voor het gehoor. Voor de campagne was een spraakmakende commercial ontwikkeld en gedurende het jaar hebben verschillende TMF-programma`s aandacht besteed aan het thema.
Via de speciale website www.tmf.nl/doofwordendoejezo konden jongeren testen of zij risico lopen op gehoorschade voor wat betreft uitgaan en mp3-gebruik. De campagne was succesvol. Ruim 100.000 jongeren zijn door de campagne bewust bezig geweest met de thematiek. Bijna 80.000 jongeren deden de risicotest.

De jury van de SAN Accent vond vooral de insteek om de boodschap `voorkom gehoorschade` om te draaien in `doof worden doe je zo!` erg geschikt voor de jongerendoelgroep.
De commercial van `Doof worden doe je zo!` is terug te zien op www.vimeo.com/21502437.

De Nationale Hoorstichting is belangenbehartiger van het gehoor en zet zich in voor de preventie van gehoorschade.


Reacties

Er zijn nog geen reacties Reageer

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerde artikelen

Doof.nl maakt gebruik van cookies.

Doof.nl gebruikt vier soorten cookies.

Lees meer

Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed werkt.

Lees meer

Wij gebruiken programma's die het gedrag van bezoekers op onze website volgen, zoals Google Analytics.

Lees meer

Op onze websites staan YouTube-filmpjes. Wanneer je deze wilt afspelen, dan moet je de cookies accepteren. YouTube slaat dan cookies op op jouw computer. Daarnaast hebben we een cookie van Facebook, Twitter en Instagram op onze website staan. Dat betekent dat deze sociale media je op onze website kunnen volgen. Op onze website vind je advertenties. Google kan bekijken welke advertenties jij ziet.