Gehoor in onderzoek 2010

15-12-2010 algemeen

De brochure `Gehoor in onderzoek 2010` bevat een overzicht van wetenschappelijke projecten op het gebied van het gehooronderzoek in Nederland. De inventarisatie verschijnt voor de vijfde keer en is vervaardigd onder auspiciën van het HoorPlatform.

`Gehoor in onderzoek 2010` is samengesteld door dr. Nic van Son, stafmedewerker bij de Nationale Hoorstichting. Realisering is mogelijk gemaakt door de Sponsor Bingo Loterij. Het eerste exemplaar is vorige week tijdens de eindejaarsbijeenkomst van de Nationale Hoorstichting overhandigd aan Yvonne Verschragen, account manager Goede Doelen bij de Sponsor Bingo Loterij.

Van de 36 nieuw opgenomen projecten zijn er 4 nieuw in de categorie `Preventie`, 1 in de categorie `Diagnostiek`, 24 in de categorie `Revalidatie` en 7 in de categorie `Kwaliteit van leven`. Ook dit jaar wordt veel onderzoek gedaan naar Cochleaire Implantatie (27 projecten) en opvallend is de aanwas van fundamenteel onderzoek in de categorie `Revalidatie`. De interviews zijn dit jaar geconcentreerd rondom het thema `effectieviteits- en doelmatigheidsonderzoek`.

De volledige brochure is te downloaden via de website van de Nationale Hoorstichting. Hier zijn ook de eerdere uitgaven te vinden.


Reacties

Er zijn nog geen reacties Reageer

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerde artikelen

Doof.nl maakt gebruik van cookies.

Doof.nl gebruikt vier soorten cookies.

Lees meer

Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed werkt.

Lees meer

Wij gebruiken programma's die het gedrag van bezoekers op onze website volgen, zoals Google Analytics.

Lees meer

Op onze websites staan YouTube-filmpjes. Wanneer je deze wilt afspelen, dan moet je de cookies accepteren. YouTube slaat dan cookies op op jouw computer. Daarnaast hebben we een cookie van Facebook, Twitter en Instagram op onze website staan. Dat betekent dat deze sociale media je op onze website kunnen volgen. Op onze website vind je advertenties. Google kan bekijken welke advertenties jij ziet.