
Grappig: Pepsi maakte in commercial gebruik van populaire `dovengrap`
07-02-2013 algemeen
Wat doe je als je doof bent en je weet niet meer precies waar een vriend van je woont? Colafabrikant Pepsi maakte in 2008 in een commercial gebruik van deze populaire grap uit de dovengemeenschap.
Het idee voor de commercial kwam van dove medewerkers van de werkgroep Enable. Enable is een onderdeel van het bedrijf PepsiCo dat als doel heeft mensen met bijzondere vaardigheden te betrekken bij het werk van de colafabrikant.
Gerelateerde artikelen


Vrouwen gevoeliger voor geluid dan mannen
28-04-2025 algemeen , onderzoek & wetenschap
Lees artikel: Vrouwen gevoeliger voor geluid dan mannen
Geen subsidie meer voor GGZ-inloop voor doven en slechthorenden in Ede
24-04-2025 algemeen , samenleving & maatschappij
Lees artikel: Geen subsidie meer voor GGZ-inloop voor doven en slechthorenden in Ede
Beter luisteren met wiebelende vingers
24-04-2025 algemeen
Lees artikel: Beter luisteren met wiebelende vingers
Zo zing je het Wilhelmus in Nederlandse Gebarentaal
23-04-2025 algemeen , samenleving & maatschappij
Lees artikel: Zo zing je het Wilhelmus in Nederlandse Gebarentaal
30+ en studeren? Hopelijk binnenkort mét tolk
23-04-2025 algemeen , onderwijs , samenleving & maatschappij
Lees artikel: 30+ en studeren? Hopelijk binnenkort mét tolk
Nog geen beroepskeuze gemaakt? Word schrijftolk!
17-04-2025 algemeen , communicatie & media , onderwijs , samenleving & maatschappij
Lees artikel: Nog geen beroepskeuze gemaakt? Word schrijftolk!
Zo begrijp ik jou: tips voor sportcoaches van dove en slechthorende kinderen
15-04-2025 algemeen , kinderen , samenleving & maatschappij
Lees artikel: Zo begrijp ik jou: tips voor sportcoaches van dove en slechthorende kinderen
#EveryChildAFamily: Fynn (10) helpt andere dove kinderen
10-04-2025 algemeen , samenleving & maatschappij
Lees artikel: #EveryChildAFamily: Fynn (10) helpt andere dove kinderen
Reacties