
Grappig: Pepsi maakte in commercial gebruik van populaire `dovengrap`
07-02-2013 algemeen
Wat doe je als je doof bent en je weet niet meer precies waar een vriend van je woont? Colafabrikant Pepsi maakte in 2008 in een commercial gebruik van deze populaire grap uit de dovengemeenschap.
Het idee voor de commercial kwam van dove medewerkers van de werkgroep Enable. Enable is een onderdeel van het bedrijf PepsiCo dat als doel heeft mensen met bijzondere vaardigheden te betrekken bij het werk van de colafabrikant.
Gerelateerde artikelen


Troonrede Koning live vertaald door tolken Nederlandse Gebarentaal
15-09-2025 algemeen , samenleving & maatschappij
Lees artikel: Troonrede Koning live vertaald door tolken Nederlandse Gebarentaal
Algemene Beschouwingen 2025 met tolk NGT en ondertiteling
11-09-2025 algemeen , samenleving & maatschappij
Lees artikel: Algemene Beschouwingen 2025 met tolk NGT en ondertiteling
Filmtip: bioscoopfilm Sorda
19-08-2025 algemeen , uit- en thuistips
Lees artikel: Filmtip: bioscoopfilm Sorda
Spaanse monnik bedenkt al 500 jaar geleden een handalfabet
15-08-2025 algemeen , samenleving & maatschappij
Lees artikel: Spaanse monnik bedenkt al 500 jaar geleden een handalfabet
Ook met gehoorverlies: bescherm je oren op festivals
14-08-2025 algemeen , hoorproblemen , samenleving & maatschappij
Lees artikel: Ook met gehoorverlies: bescherm je oren op festivals
Wandelactie voor Usher
12-08-2025 algemeen , hoorproblemen , samenleving & maatschappij
Lees artikel: Wandelactie voor Usher
Een dagje uit: slechthorenden beleven het anders
08-08-2025 algemeen , onderzoek & wetenschap , samenleving & maatschappij
Lees artikel: Een dagje uit: slechthorenden beleven het anders
Eigen boot voor doven en slechthorenden tijdens Pride 2025
07-08-2025 algemeen , samenleving & maatschappij
Lees artikel: Eigen boot voor doven en slechthorenden tijdens Pride 2025
Reacties