Grappig: Pepsi maakte in commercial gebruik van populaire `dovengrap`
07-02-2013 algemeen
Wat doe je als je doof bent en je weet niet meer precies waar een vriend van je woont? Colafabrikant Pepsi maakte in 2008 in een commercial gebruik van deze populaire grap uit de dovengemeenschap.
Het idee voor de commercial kwam van dove medewerkers van de werkgroep Enable. Enable is een onderdeel van het bedrijf PepsiCo dat als doel heeft mensen met bijzondere vaardigheden te betrekken bij het werk van de colafabrikant.
Gerelateerde artikelen
NL-Alert ook toegankelijk voor doven en slechthorenden
27-11-2025 algemeen , communicatie & media , samenleving & maatschappij
Lees artikel: NL-Alert ook toegankelijk voor doven en slechthorenden
Denk Vooruit-campagne van overheid vertaald in gebarentaal
27-11-2025 algemeen , communicatie & media , samenleving & maatschappij
Lees artikel: Denk Vooruit-campagne van overheid vertaald in gebarentaal
Wanneer CI’s niet volstaan: hoe Anja dankij Speaksee weer kon communiceren
27-11-2025 advertorial , algemeen , hooroplossingen , interview
Lees artikel: Wanneer CI’s niet volstaan: hoe Anja dankij Speaksee weer kon communiceren
De Grote Show van Kinderen voor Kinderen met gebarentolk (en winactie!)
25-11-2025 algemeen
Lees artikel: De Grote Show van Kinderen voor Kinderen met gebarentolk (en winactie!)
Eerste kinderen in Nederland met nieuw type hoorimplantaat
20-11-2025 algemeen , hooroplossingen , onderzoek & wetenschap
Lees artikel: Eerste kinderen in Nederland met nieuw type hoorimplantaat
nijntje museum in nederlandse gebarentaal
18-11-2025 advertorial , algemeen , kinderen , uit- en thuistips
Lees artikel: nijntje museum in nederlandse gebarentaal
Boekentip: ‘Ik, Henk-Pieter-Jan-Frederik’ nu ook in gebaren
18-11-2025 algemeen , kinderen
Lees artikel: Boekentip: ‘Ik, Henk-Pieter-Jan-Frederik’ nu ook in gebaren
Sinterklaasjournaal met dove tolken gebarentaal
10-11-2025 algemeen , kinderen
Lees artikel: Sinterklaasjournaal met dove tolken gebarentaal
Reacties