Tolkcontact lanceert nieuwe website in NGT

10-07-2020 algemeen , opmerkelijk , samenleving & maatschappij

Tolkcontact, dé organisatie die tolken en tolkgebruikers bij elkaar brengt, heeft een nieuwe website. Op www.tolkcontact.nl vind je zoals vertrouwd alle informatie over het inzetten van een gebarentolk of schrijftolk, maar dan in een nieuw, fris jasje met heldere en leesbare teksten. Ook zijn de belangrijkste pagina’s vertaald in de Nederlandse Gebarentaal (NGT).

Met de vertaling van informatie in de NGT speelt de nieuwe website van Tolkcontact in op een lang gekoesterde wens en behoefte van haar doelgroep. Voor veel tolkgebruikers is NGT de moedertaal en dat maakt de vernieuwde website voor hen een stuk toegankelijker. En dat is precies de missie van Tolkcontact: toegankelijke en gelijkwaardige communicatie voor iedereen.

Tolkvoorziening

Op de website van Tolkcontact vind je enerzijds informatie over de Tolkvoorziening aan doven en slechthorenden, bijvoorbeeld over hoe je tolkuren kunt aanvragen. Daarnaast kunnen tolkgebruikers (met tolkuren) in een persoonlijke en beveiligde omgeving (mijn.tolkcontact.nl) inloggen en opdrachten uitzetten voor tolken. Tolken kunnen op diezelfde omgeving inloggen en reageren op tolkaanvragen.

Tolkcontact-app: communiceren op een manier die bij jóu past

Veel aandacht is er ook voor de Tolkcontact-app, het handige communicatiemiddel waarmee doven en slechthorenden kunnen bellen in spraak, tekst of beeld via KPN Teletolk. Via de app kun je snel een tolk op afstand inzetten zonder afspraak en ook direct in verbinding komen met het alarmnummer 112. De app is te gebruiken op je telefoon, tablet of laptop.

Inspirerende en persoonlijke ervaringsverhalen

Hoe ziet het dagelijks leven van een schrijftolk of gebarentolk eruit? Wat betekent het voor dove of slechthorende tolkgebruikers om een tolk te kunnen inzetten in privé- of werksituaties? En hoe ziet een werkdag in het leven van een Tolkcontact-medewerker er eigenlijk uit? Dat kun je allemaal lezen in de inspirerende en persoonlijke verhalen en columns die regelmatig verschijnen op de site.

Over Tolkcontact: toegankelijke communicatie

In opdracht van UWV voert Tolkcontact de bemiddeling uit tussen tolken en tolkgebruikers (doven en slechthorenden die voor optimale communicatie met goed horende personen een tolk kunnen inzetten) voor privé-, werk- en onderwijssituaties. Daarnaast verzorgt Tolkcontact ook de facturatie voor tolken. Tolkcontact is onderdeel van Berengroep.

Bekijk de nieuwe website op www.tolkcontact.nl


Reacties

Er is 1 reactie Bekijk

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerde artikelen

Doof.nl maakt gebruik van cookies.

We gebruiken noodzakelijke cookies om onze website goed te laten werken.

Met jouw toestemming plaatsen wij statistische cookies die worden gebruikt om de website te testen en te verbeteren. De gegevens die we verzamelen zijn altijd anoniem.

Als je marketingcookies accepteert, wordt bij het afspelen van video's die wij via YouTube op onze site plaatsen informatie over jouw gebruik van onze site gedeeld met YouTube, voor social media, adverteren en analyse.

Lees meer

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Lees meer

Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.

Lees meer

Onze website maakt zelf geen gebruik van marketingcookies. Bij het afspelen van video's die wij via YouTube op onze site plaatsen, worden wel marketingcookies geinstalleerd. Je kunt deze marketingcookies uitzetten, maar dan kun je de video's mogelijk niet meer afspelen.