Sting steunt wereldwijde campagne rondom gehoorverlies

14-01-2010 algemeen

De grammy award winnaar, zanger en tekstschrijver Sting steunt het Hear the World-initiatief, een wereldwijde campagne rondom gehoorverlies die mensen bewust probeert te maken van het belang van een goed gehoor en de consequenties van gehoorverlies.

Sting sluit zich aan bij de al bestaande groep ambassadeurs, waaronder Jude Law, Elle Macpherson, Annie Lennox, Jerry Hall en Peter Gabriel. Alle ambassadeurs zijn – met hun hand achter hun oor – gefotografeerd door muzikant en fotograaf Bryan Adams. Door middel van deze herkenbare pose laten de beroemdheden hun steun aan Hear the World blijken.

Wereldwijd hebben meer dan 800 miljoen mensen, meer dan 16% van de wereldbevolking, te maken met een gehoorverlies. Deskundigen voorspellen dat dit aantal zal oplopen naar 1,1 miljard in 2015. In Nederland hebben op dit moment ongeveer 1,5 miljoen mensen te maken met gehoorverlies. Gemiddeld duurt het zeven jaar voordat zij op zoek gaan naar een oplossing. Onderzoek heeft aangetoond dat gehoorverlies een significant, negatief effect heeft op het sociale, emotionele en fysieke welbevinden van deze personen.

Hear the World, opgericht in 2006 door hoortoestellenfabrikant Phonak, heeft als doel mensen bewust te maken van het belang van het beschermen van je gehoor om gehoorverlies in de toekomst te voorkomen. Een ander speerpunt van Hear the World is om mensen bewust te maken van de sociale en emotionele gevolgen van gehoorverlies en het aanreiken van oplossingen aan mensen die hier al mee te maken hebben.

“Ons gehoor is niet alleen van essentieel belang bij onze manier van communicatie, maar ook bij het ervaren van de wereld om ons heen.” Sting merkt op: “Het is een feit dat we meer informatie halen uit wat we horen dan uit wat we zien. Ik hoop dat mijn steun aan de campagne mensen eraan helpt herinneren dat ze elk geluid dat ze horen, moeten waarderen en hun gehoor volledig beschermen.”

Sting ambassadeur voor Hear the World

Over Hear the World
Hear the World is een wereldwijd initiatief van hoortoestellenfabrikant Phonak en heeft als doel meer mensen bewust te maken van het belang van een goed gehoor. Dit initiatief vraagt aandacht voor de sociale en emotionele aspecten als gevolg van een slecht gehoor. Meer dan 16% van de wereldbevolking krijgt te maken met gehoorverlies, daarom is informatie over preventie en oplossingen van groot belang. Kijk voor meer informatie over Hear the World,foto’s van alle ambassadeurs en advies over gehoorbescherming op www.hear-the-world.com.


Reacties

Er zijn nog geen reacties Reageer

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerde artikelen

Doof.nl maakt gebruik van cookies.

Doof.nl gebruikt vier soorten cookies.

Lees meer

Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed werkt.

Lees meer

Wij gebruiken programma's die het gedrag van bezoekers op onze website volgen, zoals Google Analytics.

Lees meer

Op onze websites staan YouTube-filmpjes. Wanneer je deze wilt afspelen, dan moet je de cookies accepteren. YouTube slaat dan cookies op op jouw computer. Daarnaast hebben we een cookie van Facebook, Twitter en Instagram op onze website staan. Dat betekent dat deze sociale media je op onze website kunnen volgen. Op onze website vind je advertenties. Google kan bekijken welke advertenties jij ziet.