
Ouders actief voor tweetalig onderwijs
04-12-2014 algemeen
Op donderdag 20 november 2014 verscheen er een brief in gebarentaal op internet. In de brief vragen de ouders aandacht voor de volwaardigheid van de Nederlandse Gebarentaal en het belang van het gebruiken van deze gebarentaal voor hun kinderen.
Horende ouders van dove kinderen doen een oproep aan professionals die werken met dove/slechthorende kinderen en kinderen met een CI.
De ouders hebben een aantal professionals gevraagd om hun reactie, waaronder prof. dr. Beppie van Bogaerde. Hieronder kun je haar reactie bekijken.
Wat is jouw reactie op deze oproep?
Gerelateerde artikelen


Vrouwen gevoeliger voor geluid dan mannen
28-04-2025 algemeen , onderzoek & wetenschap
Lees artikel: Vrouwen gevoeliger voor geluid dan mannen
Geen subsidie meer voor GGZ-inloop voor doven en slechthorenden in Ede
24-04-2025 algemeen , samenleving & maatschappij
Lees artikel: Geen subsidie meer voor GGZ-inloop voor doven en slechthorenden in Ede
Beter luisteren met wiebelende vingers
24-04-2025 algemeen
Lees artikel: Beter luisteren met wiebelende vingers
Zo zing je het Wilhelmus in Nederlandse Gebarentaal
23-04-2025 algemeen , samenleving & maatschappij
Lees artikel: Zo zing je het Wilhelmus in Nederlandse Gebarentaal
30+ en studeren? Hopelijk binnenkort mét tolk
23-04-2025 algemeen , onderwijs , samenleving & maatschappij
Lees artikel: 30+ en studeren? Hopelijk binnenkort mét tolk
Nog geen beroepskeuze gemaakt? Word schrijftolk!
17-04-2025 algemeen , communicatie & media , onderwijs , samenleving & maatschappij
Lees artikel: Nog geen beroepskeuze gemaakt? Word schrijftolk!
Zo begrijp ik jou: tips voor sportcoaches van dove en slechthorende kinderen
15-04-2025 algemeen , kinderen , samenleving & maatschappij
Lees artikel: Zo begrijp ik jou: tips voor sportcoaches van dove en slechthorende kinderen
#EveryChildAFamily: Fynn (10) helpt andere dove kinderen
10-04-2025 algemeen , samenleving & maatschappij
Lees artikel: #EveryChildAFamily: Fynn (10) helpt andere dove kinderen
Reacties