Gemeente Utrecht nu ook bereikbaar via online tekst- en gebarentolk

16-08-2019 algemeen , samenleving & maatschappij , techniek & ontwikkeling

De gemeente Utrecht zet vanaf nu een online gebarentolk in voor een betere communicatie met doven en slechthorenden. De gemeente wil zo toegankelijker zijn voor alle inwoners.

Via een knop op de website kun je als dove of slechthorende een online gebarentolk inschakelen, die kan helpen met het regelen van diverse zaken.

Linda Voortman, wethouder Publieksdienstverlening, zegt: ‘We willen als gemeente niet alleen begrijpelijk, maar ook toegankelijk zijn voor iedereen. Doven en slechthorenden kunnen nu ook bij ingewikkelde vragen of verzoeken met de gemeente praten, zonder dat ze zelf een tolk hoeven te regelen.’

Als je op de knop Teletolk klikt, wordt er direct contact met de tolk gelegd. De tolk staat in contact met het klantencontactcentrum van de gemeente. Als dove of slechthorende bezoeker kun je op twee manieren een vraag via de Teletolk stellen: mondeling via gebarentaal, of schriftelijk via het toetsenbord. Het antwoord krijgt je via gebarentaal of in tekst via de chatfunctie.

Bron: DUIC


Reacties

Er zijn nog geen reacties Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerde artikelen