TV Campagne van Beter Horen wint SAN Accent

06-06-2011 algemeen

Met de campagne `De Hoorspecialist van Nederland` heeft Beter Horen een SAN Accent gewonnen in de categorie `Dienstverlening`. Het SAN Accent is de enige communicatie vakprijs ván adverteerders vóór adverteerders voor de beste reclamecampagne van het afgelopen jaar. De prijzen werden op 26 mei uitgereikt tijdens een gala-avond in de Hilversumse Studio 21.

De reclamecampagne van Beter Horen werd ontwikkeld door het Amsterdamse bureau N=5, dat in totaal 6 keer in de prijzen viel. Doelstelling van de campagne was de drempel om een audicien te bezoeken te verlagen. Met audicien Herman in de hoofdrol werd op een ludieke manier benadrukt dat Beter Horen al meer dan 100 jaar dé hoorspecialist van Nederland is. En dat hoorproblemen vaak eenvoudig opgelost kunnen worden.

Edwin Evers en Marijke Helwegen werden in de campagne vriendelijk ontvangen een geholpen door audicien Herman, het gezicht van de campagne. In de nieuwste commercial speelt oud-voetballer Ruud Gullit een hoofdrol. Dankzij de hooroplossingen van Beter Horen verjongt hij niet alleen zijn hoorleeftijd, maar lijkt hij ook weer helemaal terug te zijn in 1988, het jaar dat het Nederlands Elftal het EK voetbal won.

Het aantal bezoeken aan de meer dan 250 Beter Horen verkooppunten steeg gedurende de campagnetijd aanzienlijk. Ook werd de Hoorbus vaker bezocht en nam het aantal gratis hoortesten duidelijk toe. Maar vooral de opvallende manier waarop `De hoorspecialist van Nederland` haar producten en dienstverlening uit de `zorghoek` haalde met de campagne, oogstte lof bij de SAN jury die bestond uit 240 marketing- en communicatieprofessionals uit het bedrijfsleven

De commercials van Beter Horen worden nog dagelijks bekeken op YouTube, vooral door jongeren. Maar ook de 55+ doelgroep van Beter Horen, de leeftijdsgroep waarin gehoorverlies bij één op de tien mensen voorkomt, weten audicien Herman en de spotjes te waarderen.


Reacties

Er zijn nog geen reacties Reageer

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerde artikelen

Doof.nl maakt gebruik van cookies.

Doof.nl gebruikt vier soorten cookies.

Lees meer

Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed werkt.

Lees meer

Wij gebruiken programma's die het gedrag van bezoekers op onze website volgen, zoals Google Analytics.

Lees meer

Op onze websites staan YouTube-filmpjes. Wanneer je deze wilt afspelen, dan moet je de cookies accepteren. YouTube slaat dan cookies op op jouw computer. Daarnaast hebben we een cookie van Facebook, Twitter en Instagram op onze website staan. Dat betekent dat deze sociale media je op onze website kunnen volgen. Op onze website vind je advertenties. Google kan bekijken welke advertenties jij ziet.