TV Campagne van Beter Horen wint SAN Accent

06-06-2011 algemeen

Met de campagne `De Hoorspecialist van Nederland` heeft Beter Horen een SAN Accent gewonnen in de categorie `Dienstverlening`. Het SAN Accent is de enige communicatie vakprijs ván adverteerders vóór adverteerders voor de beste reclamecampagne van het afgelopen jaar. De prijzen werden op 26 mei uitgereikt tijdens een gala-avond in de Hilversumse Studio 21.

De reclamecampagne van Beter Horen werd ontwikkeld door het Amsterdamse bureau N=5, dat in totaal 6 keer in de prijzen viel. Doelstelling van de campagne was de drempel om een audicien te bezoeken te verlagen. Met audicien Herman in de hoofdrol werd op een ludieke manier benadrukt dat Beter Horen al meer dan 100 jaar dé hoorspecialist van Nederland is. En dat hoorproblemen vaak eenvoudig opgelost kunnen worden.

Edwin Evers en Marijke Helwegen werden in de campagne vriendelijk ontvangen een geholpen door audicien Herman, het gezicht van de campagne. In de nieuwste commercial speelt oud-voetballer Ruud Gullit een hoofdrol. Dankzij de hooroplossingen van Beter Horen verjongt hij niet alleen zijn hoorleeftijd, maar lijkt hij ook weer helemaal terug te zijn in 1988, het jaar dat het Nederlands Elftal het EK voetbal won.

Het aantal bezoeken aan de meer dan 250 Beter Horen verkooppunten steeg gedurende de campagnetijd aanzienlijk. Ook werd de Hoorbus vaker bezocht en nam het aantal gratis hoortesten duidelijk toe. Maar vooral de opvallende manier waarop `De hoorspecialist van Nederland` haar producten en dienstverlening uit de `zorghoek` haalde met de campagne, oogstte lof bij de SAN jury die bestond uit 240 marketing- en communicatieprofessionals uit het bedrijfsleven

De commercials van Beter Horen worden nog dagelijks bekeken op YouTube, vooral door jongeren. Maar ook de 55+ doelgroep van Beter Horen, de leeftijdsgroep waarin gehoorverlies bij één op de tien mensen voorkomt, weten audicien Herman en de spotjes te waarderen.


Reacties

Er zijn nog geen reacties Reageer

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerde artikelen

Doof.nl maakt gebruik van cookies.

We gebruiken noodzakelijke cookies om onze website goed te laten werken.

Met jouw toestemming plaatsen wij statistische cookies die worden gebruikt om de website te testen en te verbeteren. De gegevens die we verzamelen zijn altijd anoniem.

Als je marketingcookies accepteert, wordt bij het afspelen van video's die wij via YouTube op onze site plaatsen informatie over jouw gebruik van onze site gedeeld met YouTube, voor social media, adverteren en analyse.

Lees meer

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Lees meer

Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.

Lees meer

Onze website maakt zelf geen gebruik van marketingcookies. Bij het afspelen van video's die wij via YouTube op onze site plaatsen, worden wel marketingcookies geinstalleerd. Je kunt deze marketingcookies uitzetten, maar dan kun je de video's mogelijk niet meer afspelen.