Grappig: Pepsi maakte in commercial gebruik van populaire `dovengrap`
07-02-2013 algemeen
Wat doe je als je doof bent en je weet niet meer precies waar een vriend van je woont? Colafabrikant Pepsi maakte in 2008 in een commercial gebruik van deze populaire grap uit de dovengemeenschap.
Het idee voor de commercial kwam van dove medewerkers van de werkgroep Enable. Enable is een onderdeel van het bedrijf PepsiCo dat als doel heeft mensen met bijzondere vaardigheden te betrekken bij het werk van de colafabrikant.
Gerelateerde artikelen
Tweede Kamerverkiezingen: toegankelijkheid voor doven en slechthorenden
23-10-2025 algemeen , samenleving & maatschappij
Lees artikel: Tweede Kamerverkiezingen: toegankelijkheid voor doven en slechthorenden
Slecht horen verhoogt mogelijk risico op dementie
16-10-2025 algemeen , gezondheidszorg , hoorproblemen , onderzoek & wetenschap
Lees artikel: Slecht horen verhoogt mogelijk risico op dementie
Landelijk Gehandicaptendebat: bekijk de livestream
16-10-2025 algemeen , samenleving & maatschappij
Lees artikel: Landelijk Gehandicaptendebat: bekijk de livestream
Onderzoek Deelkracht: Kinderen gezocht voor uitproberen nieuwe NGT-test
15-10-2025 advertorial , algemeen , onderzoek & wetenschap
Lees artikel: Onderzoek Deelkracht: Kinderen gezocht voor uitproberen nieuwe NGT-test
‘Speaksee maakt communicatie eenvoudiger en sneller’
10-10-2025 advertorial , algemeen , hooroplossingen , interview
Lees artikel: ‘Speaksee maakt communicatie eenvoudiger en sneller’
Een tolk op afstand inzetten op het stembureau
09-10-2025 algemeen , samenleving & maatschappij
Lees artikel: Een tolk op afstand inzetten op het stembureau
Een tolk inzetten op het stembureau: ‘Dat geeft mij een gevoel van veiligheid’
09-10-2025 algemeen , samenleving & maatschappij
Lees artikel: Een tolk inzetten op het stembureau: ‘Dat geeft mij een gevoel van veiligheid’
Boekentip: ‘Ben je doof of zo!?’ van Robin Frings
09-10-2025 algemeen , interview , kinderen
Lees artikel: Boekentip: ‘Ben je doof of zo!?’ van Robin Frings
Reacties