Albert Heijn communiceert met dove en slechthorende klanten

18-06-2008 algemeen

De Albert Heijnwinkel in Ede zit vlakbij een landelijk centrum voor doven (de Gelderhorst). Hierdoor komen er regelmatig klanten die slechthorend of doof zijn in de winkel. Om ook deze klanten zo goed mogelijk te helpen, hebben een aantal medewerkers op eigen initiatief een cursus gebarentaal gevolgd.

De medewerkers kregen zo antwoord op al hun vragen over hoe zij moeten communiceren met doven en slechthorenden. Speciaal voor deze klanten was de winkel een extra uur geopend, zodat de medewerkers via doventolken vragen konden beantwoorden over producten of de winkel.

Bron: AH Bewust en Betrokken, magazine over maatschappelij verantwoord ondernemen.


Reacties

Er zijn nog geen reacties Reageer

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerde artikelen

Doof.nl maakt gebruik van cookies.

Doof.nl gebruikt vier soorten cookies.

Lees meer

Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed werkt.

Lees meer

Wij gebruiken programma's die het gedrag van bezoekers op onze website volgen, zoals Google Analytics.

Lees meer

Op onze websites staan YouTube-filmpjes. Wanneer je deze wilt afspelen, dan moet je de cookies accepteren. YouTube slaat dan cookies op op jouw computer. Daarnaast hebben we een cookie van Facebook, Twitter en Instagram op onze website staan. Dat betekent dat deze sociale media je op onze website kunnen volgen. Op onze website vind je advertenties. Google kan bekijken welke advertenties jij ziet.