Chatten uitkomst voor dove en slechthorende klanten

10-05-2009 algemeen

Chatten met vrienden, dat doet inmiddels iedereen. Chatten met een bedrijf is nieuw. Maar niet lang meer: steeds meer bedrijven (waaronder Doof.nl) bieden hun klanten de mogelijkheid om te chatten met medewerkers van de klantenservice of de verkoopafdeling, snel, laagdrempelig, ook voor doven en slechthorenden.

Volgens Floris van der Veen, auteur van het nieuwe boek Chatiquette, neemt chatten met klanten een hoge vlucht. Bedrijven als AEGON Bank, Huis & Hypotheek, AnderZorg en wehkamp.nl chatten al met hun klanten. Van der Veen: ‘Met een chat cre? je meer vertrouwen dan met een telefoongesprek. Bovendien krijgt het bedrijf snel inzicht in wat er bij online bezoekers leeft. Dat maakt chat voor zowel klanten als bedrijven een aantrekkelijk alternatief voor contact via e-mail of telefoon.’

Ook de organisatie van Doof.nl is voor haar klanten bereikbaar via de chatfunctie. Indien wij aanwezig zijn kunt u hieronder middels de speciale chatbutton contact met ons opnemen.





In zijn boek
Chatiquette beschrijft Van der Veen, directeur van chatleverancier LiveCom, aan welke etiquette chattende medewerkers zich moeten houden. Zo raadt Van der Veen de chatmedewerkers aan veel positieve woorden te gebruiken en vooral zo menselijk mogelijk over te komen. Van der Veen: ‘Er is niets mis met te schrijven dat je iets niet weet. Tik dan: “Hmmm, daar moet ik even over nadenken.” Mensen willen zich geen nummer voelen.’

Titel: Chatiquette

ISBN: 9789077881538

Auteur: Floris van der Veen

Verschijningsdatum: 6 mei 2009

Verkoopprijs: 9,95 euro


Reacties

Er zijn nog geen reacties Reageer

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerde artikelen

Doof.nl maakt gebruik van cookies.

Doof.nl gebruikt vier soorten cookies.

Lees meer

Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed werkt.

Lees meer

Wij gebruiken programma's die het gedrag van bezoekers op onze website volgen, zoals Google Analytics.

Lees meer

Op onze websites staan YouTube-filmpjes. Wanneer je deze wilt afspelen, dan moet je de cookies accepteren. YouTube slaat dan cookies op op jouw computer. Daarnaast hebben we een cookie van Facebook, Twitter en Instagram op onze website staan. Dat betekent dat deze sociale media je op onze website kunnen volgen. Op onze website vind je advertenties. Google kan bekijken welke advertenties jij ziet.