Chatten uitkomst voor dove en slechthorende klanten

10-05-2009 algemeen

Chatten met vrienden, dat doet inmiddels iedereen. Chatten met een bedrijf is nieuw. Maar niet lang meer: steeds meer bedrijven (waaronder Doof.nl) bieden hun klanten de mogelijkheid om te chatten met medewerkers van de klantenservice of de verkoopafdeling, snel, laagdrempelig, ook voor doven en slechthorenden.

Volgens Floris van der Veen, auteur van het nieuwe boek Chatiquette, neemt chatten met klanten een hoge vlucht. Bedrijven als AEGON Bank, Huis & Hypotheek, AnderZorg en wehkamp.nl chatten al met hun klanten. Van der Veen: ‘Met een chat cre? je meer vertrouwen dan met een telefoongesprek. Bovendien krijgt het bedrijf snel inzicht in wat er bij online bezoekers leeft. Dat maakt chat voor zowel klanten als bedrijven een aantrekkelijk alternatief voor contact via e-mail of telefoon.’

Ook de organisatie van Doof.nl is voor haar klanten bereikbaar via de chatfunctie. Indien wij aanwezig zijn kunt u hieronder middels de speciale chatbutton contact met ons opnemen.





In zijn boek
Chatiquette beschrijft Van der Veen, directeur van chatleverancier LiveCom, aan welke etiquette chattende medewerkers zich moeten houden. Zo raadt Van der Veen de chatmedewerkers aan veel positieve woorden te gebruiken en vooral zo menselijk mogelijk over te komen. Van der Veen: ‘Er is niets mis met te schrijven dat je iets niet weet. Tik dan: “Hmmm, daar moet ik even over nadenken.” Mensen willen zich geen nummer voelen.’

Titel: Chatiquette

ISBN: 9789077881538

Auteur: Floris van der Veen

Verschijningsdatum: 6 mei 2009

Verkoopprijs: 9,95 euro


Reacties

Er zijn nog geen reacties Reageer

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerde artikelen

Doof.nl maakt gebruik van cookies.

We gebruiken noodzakelijke cookies om onze website goed te laten werken.

Met jouw toestemming plaatsen wij statistische cookies die worden gebruikt om de website te testen en te verbeteren. De gegevens die we verzamelen zijn altijd anoniem.

Als je marketingcookies accepteert, wordt bij het afspelen van video's die wij via YouTube op onze site plaatsen informatie over jouw gebruik van onze site gedeeld met YouTube, voor social media, adverteren en analyse.

Lees meer

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Lees meer

Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.

Lees meer

Onze website maakt zelf geen gebruik van marketingcookies. Bij het afspelen van video's die wij via YouTube op onze site plaatsen, worden wel marketingcookies geinstalleerd. Je kunt deze marketingcookies uitzetten, maar dan kun je de video's mogelijk niet meer afspelen.