Doof worden doe je zo!

17-04-2010 algemeen

Vandaag start de gezamenlijke campagne van tv-zender TMF en de Nationale Hoorstichting: Doof worden doe je zo! De campagne wijst jongeren op het feit dat harde muziek blijvende gehoorschade kan toebrengen. Zonder belerend vingertje, want dat werkt averechts bij deze doelgroep.

De zender gaat knipogend tippen hoe je zo snel mogelijk gehoorschade kunt oplopen en wat de voordelen van doofheid zijn. Zo is straks meerdere malen per dag in een spotje te zien hoe een puber ongestoord zijn huiswerk maakt terwijl zijn ouders een kamer verderop luidruchtig vrijen. Een van de voordelen van doof zijn, klinkt het.

Bewustwording is het sleutelwoord bij deze campagne. Muziek is niet slecht voor je, maar je moet je oren beschermen zodat je er je hele leven van kunt blijven genieten. Bij de uitreiking van de TMF-awards zal de muziek dan ook niet zachter worden gezet. Wel zijn er oordopjes verkrijgbaar. De zenderbaas van TMF verwoord het als volgt: "Het klinkt misschien gek, maar vergelijk het met seks. Als je je maar goed beschermt, hoef je ook hier niets aan over te houden."

Meer informatie vindt je op de website van de campagne.

Gebaseerd op een artikel van de Twentse Courant Tubantia.


Reacties

Er zijn nog geen reacties Reageer

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerde artikelen

Doof.nl maakt gebruik van cookies.

Doof.nl gebruikt vier soorten cookies.

Lees meer

Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed werkt.

Lees meer

Wij gebruiken programma's die het gedrag van bezoekers op onze website volgen, zoals Google Analytics.

Lees meer

Op onze websites staan YouTube-filmpjes. Wanneer je deze wilt afspelen, dan moet je de cookies accepteren. YouTube slaat dan cookies op op jouw computer. Daarnaast hebben we een cookie van Facebook, Twitter en Instagram op onze website staan. Dat betekent dat deze sociale media je op onze website kunnen volgen. Op onze website vind je advertenties. Google kan bekijken welke advertenties jij ziet.