Drie nieuwe ambassadeurs voor Hear the World

01-07-2010 algemeen

Nog meer grote namen steunen het wereldwijde initiatief rondom gehoorverlies
Zanger/tekstschrijver Corinne Bailey Rae, Oscar-winnnende acteur Ben Kingsley en veelgeprezen actrice Tilda Swinton steunen Hear the World, het wereldwijde initiatief van hoortoestellenfabrikant Phonak om mensen bewust te maken van het belang van een goed gehoor en de consequenties van gehoorverlies.

Corinne Bailey Rae is een Brits zangeres die sinds haar solocarrière een jazzy muziekstijl heeft die in het midden houdt tussen Alicia Keys en Norah Jones. Ben Kingsley is onder andere bekend van zijn rol als Ghandi in de gelijknamige film. De tevens Britse actrice Tilda Swinton is met name bekend van haar rol als Jadis, de Witte Heks, in de films De Kronieken van Narnia.

De nieuwe ambassadeurs sluiten zich aan bij de al bestaande groep van ambassadeurs, waaronder Jude Law, Elle Macpherson, Annie Lennox, Sting en Peter Gabriel. Alle ambassadeurs zijn – met hun hand achter hun oor – gefotografeerd door muzikant en fotograaf Bryan Adams. Door middel van deze bekende pose laten zij hun steun aan het Hear the World blijken.

Tilda Swinton, Ben Kingsley en Corinne Bailey Rae

Wereldwijd hebben meer dan 800 miljoen mensen, meer dan 16% van de wereldbevolking, te maken met een gehoorverlies. Deskundigen voorspellen dat dit aantal zal oplopen naar 1,1 miljard in 2015. In Nederland hebben op dit moment ongeveer 1,5 miljoen mensen te maken met gehoorverlies. Gemiddeld duurt het zeven jaar voordat zij op zoek gaan naar een oplossing. Onderzoek heeft aangetoond dat gehoorverlies een significant, negatief effect heeft op het sociale, emotionele en fysieke welbevinden van deze personen.

`De mogelijkheid om te kunnen horen en communiceren is van onschatbare waarde,` zegt Corinne Bailey Rae. `Als muzikant is horen van groot belang en het verliezen van deze gave zou me zeer zwaar vallen.`

Over Hear the World
Hear the World, opgericht in 2006 door hoortoestellenfabrikant Phonak, heeft als doel mensen bewust te maken van het belang van het beschermen van je gehoor om gehoorverlies in de toekomst te voorkomen. Een ander speerpunt van Hear the World is om mensen bewust te maken van de sociale en emotionele gevolgen van gehoorverlies en het aanreiken van oplossingen aan mensen die hier al mee te maken hebben.

Kijk voor meer informatie over Hear the World en foto`s van alle ambassadeurs op www.hear-the-world.com/nl.


Reacties

Er zijn nog geen reacties Reageer

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerde artikelen

Doof.nl maakt gebruik van cookies.

We gebruiken noodzakelijke cookies om onze website goed te laten werken.

Met jouw toestemming plaatsen wij statistische cookies die worden gebruikt om de website te testen en te verbeteren. De gegevens die we verzamelen zijn altijd anoniem.

Als je marketingcookies accepteert, wordt bij het afspelen van video's die wij via YouTube op onze site plaatsen informatie over jouw gebruik van onze site gedeeld met YouTube, voor social media, adverteren en analyse.

Lees meer

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Lees meer

Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.

Lees meer

Onze website maakt zelf geen gebruik van marketingcookies. Bij het afspelen van video's die wij via YouTube op onze site plaatsen, worden wel marketingcookies geinstalleerd. Je kunt deze marketingcookies uitzetten, maar dan kun je de video's mogelijk niet meer afspelen.