Drie nieuwe ambassadeurs voor Hear the World

01-07-2010 algemeen

Nog meer grote namen steunen het wereldwijde initiatief rondom gehoorverlies
Zanger/tekstschrijver Corinne Bailey Rae, Oscar-winnnende acteur Ben Kingsley en veelgeprezen actrice Tilda Swinton steunen Hear the World, het wereldwijde initiatief van hoortoestellenfabrikant Phonak om mensen bewust te maken van het belang van een goed gehoor en de consequenties van gehoorverlies.

Corinne Bailey Rae is een Brits zangeres die sinds haar solocarrière een jazzy muziekstijl heeft die in het midden houdt tussen Alicia Keys en Norah Jones. Ben Kingsley is onder andere bekend van zijn rol als Ghandi in de gelijknamige film. De tevens Britse actrice Tilda Swinton is met name bekend van haar rol als Jadis, de Witte Heks, in de films De Kronieken van Narnia.

De nieuwe ambassadeurs sluiten zich aan bij de al bestaande groep van ambassadeurs, waaronder Jude Law, Elle Macpherson, Annie Lennox, Sting en Peter Gabriel. Alle ambassadeurs zijn – met hun hand achter hun oor – gefotografeerd door muzikant en fotograaf Bryan Adams. Door middel van deze bekende pose laten zij hun steun aan het Hear the World blijken.

Tilda Swinton, Ben Kingsley en Corinne Bailey Rae

Wereldwijd hebben meer dan 800 miljoen mensen, meer dan 16% van de wereldbevolking, te maken met een gehoorverlies. Deskundigen voorspellen dat dit aantal zal oplopen naar 1,1 miljard in 2015. In Nederland hebben op dit moment ongeveer 1,5 miljoen mensen te maken met gehoorverlies. Gemiddeld duurt het zeven jaar voordat zij op zoek gaan naar een oplossing. Onderzoek heeft aangetoond dat gehoorverlies een significant, negatief effect heeft op het sociale, emotionele en fysieke welbevinden van deze personen.

`De mogelijkheid om te kunnen horen en communiceren is van onschatbare waarde,` zegt Corinne Bailey Rae. `Als muzikant is horen van groot belang en het verliezen van deze gave zou me zeer zwaar vallen.`

Over Hear the World
Hear the World, opgericht in 2006 door hoortoestellenfabrikant Phonak, heeft als doel mensen bewust te maken van het belang van het beschermen van je gehoor om gehoorverlies in de toekomst te voorkomen. Een ander speerpunt van Hear the World is om mensen bewust te maken van de sociale en emotionele gevolgen van gehoorverlies en het aanreiken van oplossingen aan mensen die hier al mee te maken hebben.

Kijk voor meer informatie over Hear the World en foto`s van alle ambassadeurs op www.hear-the-world.com/nl.


Reacties

Er zijn nog geen reacties Reageer

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerde artikelen

Doof.nl maakt gebruik van cookies.

Doof.nl gebruikt vier soorten cookies.

Lees meer

Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed werkt.

Lees meer

Wij gebruiken programma's die het gedrag van bezoekers op onze website volgen, zoals Google Analytics.

Lees meer

Op onze websites staan YouTube-filmpjes. Wanneer je deze wilt afspelen, dan moet je de cookies accepteren. YouTube slaat dan cookies op op jouw computer. Daarnaast hebben we een cookie van Facebook, Twitter en Instagram op onze website staan. Dat betekent dat deze sociale media je op onze website kunnen volgen. Op onze website vind je advertenties. Google kan bekijken welke advertenties jij ziet.