Even bellen met Cindy Egging

18-07-2014 algemeen

Het is vrijdagochtend 18 juli 2014. We bellen even met Cindy Egging, Kwaliteits Coordinator bij Specsavers, tevens StAr geregistreerd audicien.

Goedemorgen Cindy Egging. Specsavers en hoortoestellen, dat  is iets waar we even aan hebben moeten wennen. Maar jullie maken steeds meer duidelijk dat jullie ook staan voor goede hoorzorg. Wat zijn de uitgangspunten die jullie hierbij hanteren?
'Eigenlijk komt alles samen in onze visie: Het met passie leveren van betaalbare oog- hoorzorg voor iedereen, simpel, duidelijk en consistent, waarbij we de verwachting van de klant elke keer overtreffen. Wat we daar precies mee bedoelen, is het volgende. Met passie geldt voor al onze audiciens die zich elke dag met hart en ziel inzetten voor hun klanten. Bij Specsavers werken uitsluitend gediplomeerde audiciens. 

De winkels van Specsavers zijn kleine ondernemingen, de audicien is zelf eigenaar. Dat zorgt voor grote betrokkenheid en optimale inzet. Met voor iedereen, bedoelen we dat onze hoortoestellen betaalbaar zijn. We hebben goede afspraken kunnen maken met alle zorgverzekeraars, wat redelijk uniek is.
En daarbij kunnen we scherpe aanbiedingen doen. Het simpele zit hem in het feit dat we het traject van het aanmeten van hoortoestellen niet ingewikkelder en langduriger maken dan noodzakelijk. Zo krijgt elke klant op de dag dat hij een hoortest laat doen al een hoortoestel mee. En tot slot overtreffen we de verwachting van onze klanten omdat we er voor zorgen dat problemen die zich voordoen, snel en doeltreffend worden opgelost, altijd.'

Dat klinkt allemaal heel erg mooi. Maar de vraag bij veel mensen is hoe jullie aan de ene kant de hoortoestellen zo goedkoop kunnen aanbieden, en aan de andere kant toch de gewenste kwaliteit kunnen leveren?
'Dat kan door verschillende factoren. Enerzijds kunnen we de kosten laag houden omdat er geen aparte audicienwinkels nodig zijn, deze hebben we immers ondergebracht in bestaande optiekzaken. Daarbij hebben we het voordeel dat we als groot bedrijf, dat internationaal actief is, vaak goede prijsafspraken met leveranciers kunnen maken omdat we groot kunnen inkopen. En voor wat betreft de kwaliteit is het simpel: al onze audiciens zijn StAr-geregistreerd. Zij hebben dus een erkende opleiding genoten en zijn verplicht om periodieke bijscholing te volgen. Daarnaast worden onze hoortoestellen geproduceerd door gerenommeerde merken als Siemens, Bernafon en Unitron onder onze eigen merk advance.'

Specsavers heeft de afgelopen jaren naam gemaakt als optiekketen. Hoe zorgen jullie ervoor dat je ook als hoorspecialist gezien wordt?
'Dat is inderdaad niet eenvoudig, maar we timmeren hard aan de weg om ons ook als hoorspecialist te profileren. Zo brengen we nu heel specifiek onder de aandacht dat al onze audiciens een vereiste opleiding hebben gehad en dus in staat zijn om hoogwaardige hoorzorg te leveren.
Daarnaast is nog niet bij iedereen bekend dat de hoortoestellen die wij leveren onder ons eigen advance-label A-merken zijn. Door dergelijke punten duidelijk te communiceren, krijgen we ook als audicien – als professioneel hoorzorgverlener – bij steeds meer mensen bekendheid. Het heeft overigens diverse praktische voordelen dat onze audiciens en opticiens huisvesting delen. Zo kunnen onze klanten in één keer hun ogen en gehoor laten testen; dat zie je steeds vaker gebeuren.'

Is dit iets waar de komende periode ook nog de focus op zal liggen?
'Ja, we zullen ons moeten blijven profileren als hoorspecialist en leveranciers van gerenommeerde merken hoortoestellen. We willen koste wat kost de lage prijzen voor onze klanten blijven garanderen, maar moeten wel uitleggen hoe we dat kunnen realiseren zonder verlies van kwaliteit en dienstverlening. Dat is zeker een belangrijk speerpunt de komende tijd. Maar ook intern werken we aan kwaliteit. We gaan het aantal interne audits verhogen naar drie a vier keer per jaar. Veel winkels hebben inmiddels een geluidscabine, voor nog betere hoortesten. En alle winkels zijn uitgerust met REM-apparatuur om IG-metingen uit te kunnen voeren.
Daarnaast willen we ons ook blijven ontwikkelen. Nieuw voor ons is dat we zelf audiciens gaan opleiden. Bij deze opleiding lopen de leerlingen drie dagen per week mee in de winkel waarbij ze door een praktijkbegeleider worden opgeleid en zitten ze twee dagen per week op school.'

Dat voor de komende periode. En vandaag…wat zijn je speerpunten voor deze vrijdag?
'Mijn functie is deels gericht op het bewaken van kwaliteit, dat loopt dus als een rode draad door al mijn werkzaamheden heen. Vandaag specifiek heb ik een aantal werkafspraken gepland staan met collega’s. En op vrijdag probeer ik altijd de administratieve zaken van de afgelopen week te doen, mijn mailbox op te schonen en me voor te bereiden op de komende week.'

Bedankt Cindy Egging, voor je uitgebreide toelichting op de hoorzorg van Specsavers. We wensen je een mooi en zonnig weekend toe!
'Graag gedaan. Voor jullie ook een fijn weekend gewenst.'

Wilt u meer weten over de hoorzorg van Specsavers? Kijk dan op www.specsavers.nl/horen


Reacties

Er zijn nog geen reacties Reageer

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerde artikelen

Doof.nl maakt gebruik van cookies.

We gebruiken noodzakelijke cookies om onze website goed te laten werken.

Met jouw toestemming plaatsen wij statistische cookies die worden gebruikt om de website te testen en te verbeteren. De gegevens die we verzamelen zijn altijd anoniem.

Als je marketingcookies accepteert, wordt bij het afspelen van video's die wij via YouTube op onze site plaatsen informatie over jouw gebruik van onze site gedeeld met YouTube, voor social media, adverteren en analyse.

Lees meer

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Lees meer

Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.

Lees meer

Onze website maakt zelf geen gebruik van marketingcookies. Bij het afspelen van video's die wij via YouTube op onze site plaatsen, worden wel marketingcookies geinstalleerd. Je kunt deze marketingcookies uitzetten, maar dan kun je de video's mogelijk niet meer afspelen.