Hoorbranche wil met superheld Bas imago hoortoestellen verbeteren

04-06-2012 algemeen

In Nederland kampen 1,5 miljoen mensen met een hoorprobleem. Circa 33% van deze groep maakt gebruik van een hoortoestel. De drempel om een hoortoestel te dragen is voor veel mensen hoog. Zonde, aldus de hoorbranche. Met behulp van hoorheld Bas de Hoorman willen zij het imago van het hoortoestel verder verbeteren.

Vanaf vandaag is de nieuwe animatie van Bas de Hoorman te bekijken op zijn website. In dit nieuwe avontuur helpt Bas een kastelein beter horen. De kroeg van de kastelein zit vol met mensen die naar een EK-wedstrijd kijken. De kastelein is slechthorend maar denkt daar zelf weinig last van te hebben, voor het tappen van een biertje heb je immers geen heel goed gehoor nodig. Maar hij mist meer dan de bestellingen van zijn klanten. Zo hoort hij ook niet dat de tribune gevaarlijk begint te kraken en het leven van de supporters in gevaar is. Bas de Hoorman schiet te hulp.

Als mensen minder goed gaan zien, dan gaan ze vrij snel naar de opticien om een bril of contactlenzen aan te schaffen. Maar als mensen minder goed horen, wachten ze gemiddeld zeven jaar voordat ze naar de audicien gaan. Doordat het gehoorverlies geleidelijk toeneemt, hebben zij niet door dat ze minder goed horen en denken nog prima te functioneren zonder hoortoestel. Maar hoe je het ook wendt of keert, leven met een hoorprobleem is moeilijk, vermoeiend, staat communicatie in de weg en komt je prestaties uiteindelijk vaak niet ten goede. Een hoortoestel biedt uitkomst.

Veel mensen associëren een hoortoestel met ouderdom en vinden zichzelf nog helemaal niet oud. Een groot gemis, aldus GAIN, de vereniging van fabrikanten van hoorhulpmiddelen. Zowel bij lichte als zware hoorverliezen kan een hoortoestel uitkomst bieden.

Om het imago van het hoortoestel te verbeteren lanceerde de hoorbranche vorig jaar de campagne Bas de Hoorman. Meer informatie is te vinden op www.basdehoorman.nl.


Reacties

Er zijn nog geen reacties Reageer

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerde artikelen

Doof.nl maakt gebruik van cookies.

We gebruiken noodzakelijke cookies om onze website goed te laten werken.

Met jouw toestemming plaatsen wij statistische cookies die worden gebruikt om de website te testen en te verbeteren. De gegevens die we verzamelen zijn altijd anoniem.

Als je marketingcookies accepteert, wordt bij het afspelen van video's die wij via YouTube op onze site plaatsen informatie over jouw gebruik van onze site gedeeld met YouTube, voor social media, adverteren en analyse.

Lees meer

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Lees meer

Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.

Lees meer

Onze website maakt zelf geen gebruik van marketingcookies. Bij het afspelen van video's die wij via YouTube op onze site plaatsen, worden wel marketingcookies geinstalleerd. Je kunt deze marketingcookies uitzetten, maar dan kun je de video's mogelijk niet meer afspelen.