Introductie mobiele teksttelefoon voor doven en slechthorenden

18-11-2004 algemeen

The Buddy ondersteunt mobiliteit doven en slechthorenden

Amsterdam – Telfort, Blue-Comm en Annies introduceren vandaag een nieuw communicatiemiddel voor doven en slechthorenden – The Buddy. Deze mobiele teksttelefoon is een eenvoudig apparaat waarmee doven en slechthorenden ook onderweg en buitenshuis telefonisch met elkaar kunnen communiceren.

De technologie van The Buddy zorgt ervoor dat de ingevoerde tekst wordt verstuurd en direct zichtbaar is voor de ontvanger met een Buddy. Hiermee kunnen doven en slechthorende interactief mobiel communiceren. The Buddy is alleen verkrijgbaar in combinatie met een Telfort abonnement.

Telfort werkt samen met Blue-Comm, leverancier van The Buddy en Annies, adviseur en verkoop van telecommunicatie voor doven en slechthorenden. De samenwerking is opgezet om doven en slechthorenden in Nederland dezelfde mobiliteit te bieden als een consument met een goed gehoor. Zo’n 80.000 mensen kunnen door gebreken aan het gehoor geen gebruik maken van een normale telefoon.

Telfort biedt The Buddy gratis aan bij een Telfort 200 abonnement voor 25 euro per maand en Telfort Samenbellen 500 minuten voor 12,50 euro per maand. The Buddy is vanaf vandaag via meerdere kanalen beschikbaar. Online via www.annies.nl en www.telfort.nl/shop. Daarnaast is The Buddy verkrijgbaar bij Blue-Comm.

Met deze mobiele teksttelefoon kunnen doven en slechthorenden bijvoorbeeld in geval van nood direct hulp inroepen. Daarnaast leidt dit initiatief onder andere ook tot verbeterde arbeidsomstandigheden van dove werknemers die veel onderweg zijn. Het aspect van interactiviteit speelt een grote rol in het leven van doven.

Over Telfort

Telfort is een zelfstandige en winstgevende aanbieder van mobiele telecommunicatie voor particuliere en zakelijke klanten. Telfort biedt kwalitatief goede producten tegen zeer scherpe prijzen. Hiervoor beschikt Telfort over een netwerk van hoge kwaliteit en stelt zij de klantenservice centraal voor haar ruim 2 miljoen klanten (per 31 september 2004). Telfort is een vitale organisatie die snel op marktontwikkelingen inspeelt.

Naast het eigen merk heeft Telfort in korte tijd een nieuw marktsegment tot ontwikkeling gebracht: de wholesale-markt. Albert Heijn, debitel, ID&T, Lebara, MEC Solutions, Peptalk, Tele 2, Transatel en Versatel kozen al voor Telfort om onder eigen naam mobiele diensten aan te bieden. Telfort verbreedt met deze partnerbenadering haar bereik in specifieke marktsegmenten.

Over Blue-Comm

Blue-Comm BV is in 1987 opgericht door Ko Blaauw met als doelstelling activiteiten te ontwikkelen op telematica gebied. De doorbraak van Blue-Comm ontstond in 1989 door een publicatie in de krant waarin aangekondigd werd dat Blue-Comm een unieke faxselector ontwikkeld had, waarmee ook nog een koffiezet apparaat ingeschakeld kon worden. Daarmee was de toon gezet voor Blue-Comm. Snel daarna werden nieuwe producten ontwikkeld. Blue-Comm verwierf de naam in de markt van noviteiten ontwikkelaar. In de markt wordt gefluisterd, "heb je iets niet-alledaags nodig, bel Blue-Comm." Tot op vandaag hebben de medewerkers van Blue-Comm er genoegen in om de uitdaging met de techniek aan te gaan. Unieke producten t.b.v. de horeca, telecom-markt, beveiliging en nu The Buddy zijn enkele wapenfeiten van Blue-Comm. Uitgangspunten bij het ontwikkelen van nieuwe producten zijn de prijs / prestatie verhouding. Overbodige schakelaars worden bijvoorbeeld niet opgenomen in apparatuur welke 24 uur per dag beschikbaar moet zijn. Meer informatie over The Buddy via www.bluebuddy.org.

Over AnnieS

AnnieS zet zich in voor het vergroten van de maatschappelijke participatie en mobiliteit van doven en slechthorenden. AnnieS onderzoekt diverse specifieke mobiele diensten voor doven en slechthorenden, waaronder mobiele teksttelefonie, alarmeringsdiensten en (schrijf)tolken op afstand. Informatie en Communicatie mogelijkheden zijn voor doven en slechthorenden hierbij vaak het eerste obstakel omdat de handicap zich juist op deze punten, die zo belangrijk zijn voor de maatschappelijke toegankelijkheid, het sterkst manifesteert. Informatie en communicatie zijn daarom een speerpunt voor AnnieS. Onder het motto samen sta je sterk wil AnnieS bijdragen aan de empowerment van zowel het individu als die van de gemeenschap van doven en slechthorenden. AnnieS is van en voor doven en slechthorenden. Meer informatie via www.annies.nl.


Reacties

Er zijn nog geen reacties Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerde artikelen