Kunst vanuit Doof perspectief

28-01-2016 algemeen

Jascha Blume (VJ en beeldend kunstenaar), Joep Backhuijs (beeldend kunstenaar) en Nimo Hersi (fotografe) verdienen de kost met hun artistieke talent. Ondanks – of dankzij – hun doofheid wisten zij van hun passie hun beroep te maken.

Hoe Jascha, Joep en Nimo – ieder op een eigen manier – hun ideeën visueel vormgeven, is te zien in de documentaire Denken in 3D van Handtheater. Hierin nemen de drie kunstenaars je mee in hun wereld en vertellen zij onder andere over de opleiding die zij volgden, hun werk en creaties, over wie hen inspireren en wat hun dromen zijn. Een creatief oog voor en nieuwsgierigheid naar de wereld om hen heen spelen hierbij een belangrijke rol, evenals het doof zijn in een voornamelijk horende wereld. 

Hun verhaal is geheel in Nederlandse gebaren opgenomen, maar kan bekeken worden met ondertiteling; deze kunt u inschakelen bij Instellingen (klik hiervoor op het tandwieltje).
Benieuwd naar de documentaire? Klik dan hieronder op het filmpje.

De hierboven geplaatste documentaire is de laatste productie van Stichting Handtheater, die op 27 juni 2015 na 25 jaar afscheid nam van haar publiek.


Reacties

Er zijn nog geen reacties Reageer

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerde artikelen

Doof.nl maakt gebruik van cookies.

Doof.nl gebruikt vier soorten cookies.

Lees meer

Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed werkt.

Lees meer

Wij gebruiken programma's die het gedrag van bezoekers op onze website volgen, zoals Google Analytics.

Lees meer

Op onze websites staan YouTube-filmpjes. Wanneer je deze wilt afspelen, dan moet je de cookies accepteren. YouTube slaat dan cookies op op jouw computer. Daarnaast hebben we een cookie van Facebook, Twitter en Instagram op onze website staan. Dat betekent dat deze sociale media je op onze website kunnen volgen. Op onze website vind je advertenties. Google kan bekijken welke advertenties jij ziet.