Nieuwe tekst- en beeldbemiddelingsdienst

19-07-2013 algemeen

Vanaf 1 oktober komt een nieuwe bemiddelingsdienst beschikbaar. Met deze dienst kunnen doven, slechthorenden, mensen met een spraakbeperking en horenden met elkaar bellen met tekst, beeld en spraak. Deze nieuwe bemiddelingsdienst vervangt de huidige KPN Teksttelefoon Bemiddeling.

De nieuwe [link28351]bemiddelingsdienst[/link] wordt gebaseerd op Total Conversation. Total Conversation is internationaal geaccepteerd als dé standaard voor telefoongesprekken met beeld, tekst en audio. Zo kan er gelijktijdig gesproken worden via gebaren(taal), real-time tekst (RTT) en spraak (en spraakafzien). 

Van analoog naar digitaal
Het nieuwe platform wordt volledig digitaal en gebruikers kunnen bellen via een smartphone, tablet of computer. Analoge teksttelefoons kunnen niet inbellen op dit nieuwe digitale platform omdat deze toestellen niet voldoen aan de standaard van Total Conversation. Gebruikers van analoge teksttelefoons zullen door hun zorgverzekeraar geïnformeerd worden over de vergoedingsmogelijkheden van digitale teksttelefonie.

Meer informatie: KPN en Staatscourant.


Reacties

Er zijn nog geen reacties Reageer

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerde artikelen

Doof.nl maakt gebruik van cookies.

Doof.nl gebruikt vier soorten cookies.

Lees meer

Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed werkt.

Lees meer

Wij gebruiken programma's die het gedrag van bezoekers op onze website volgen, zoals Google Analytics.

Lees meer

Op onze websites staan YouTube-filmpjes. Wanneer je deze wilt afspelen, dan moet je de cookies accepteren. YouTube slaat dan cookies op op jouw computer. Daarnaast hebben we een cookie van Facebook, Twitter en Instagram op onze website staan. Dat betekent dat deze sociale media je op onze website kunnen volgen. Op onze website vind je advertenties. Google kan bekijken welke advertenties jij ziet.