NS servicezuil geschikt voor doven en slechthorenden?

03-09-2013 algemeen

De NS is benieuwd wat hun klanten vinden van de 'servicezuil' op perrons. Deze paal is bedoeld voor moment waarop reizigers een vraag hebben maar er geen NS-medewerker in de buurt is.

De zuilen zijn op NS stations en perrons te vinden. Het werkt als volgt: de klant drukt op de ‘info-knop’ en krijgt direct een medewerker van NS aan de lijn die u verder kan helpen voor vragen over bijvoorbeeld reisinformatie, informatie over een trein, of verloren of gevonden spullen.

Op de NS Servicezuil zit ook een SOS-knop. Deze is bedoeld voor noodgevallen. Wanneer iemand op deze knop drukt, krijgt hij direct contact met onze veiligheidscentrale. Deze knop kan bijvoorbeeld gebruikt worden bij onveilige situaties of ongevallen.

Dit systeem is echter niet geschikt voor slechthorenden en doven. De NVVS stelt voor een zuil met een beeldscherm te plaatsen, zodat de auditieve informatie ook visueel weergegeven wordt (tekst en beeld voor spraakafzien). Daarom roept de belangenorganisatie op om bij vraag 5 van de enquete in te vullen dat de servicezuil niet geschikt is voor doven en slechthorenden.

U vindt de enquête hier.

Bron: NVVS


Reacties

Er is 1 reactie Bekijk

Nelly Jacobs

Ik heb geprobeerd contact te maken via de zuil o station Hilversum. O een gegeven moment dacht ik iets te horen maar verstaan deed ik het absoluut niet met mijn CI. Gelukkig kwam een dame met fiets me te hulp. Voor mij werkt de zuil dus niet! Groet Nelly

Beantwoord

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Doof.nl maakt gebruik van cookies.

Doof.nl gebruikt vier soorten cookies.

Lees meer

Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed werkt.

Lees meer

Op onze website staan YouTube-filmpjes. Wanneer je deze wilt afspelen, dan moet je de cookies accepteren. YouTube slaat dan cookies op op jouw computer.