Ruim 75.000 jongeren testen hun risico`s op gehoorschade

18-02-2011 algemeen

TMF heeft in samenwerking met de Nationale Hoorstichting in 2010 geprobeerd jongeren (meer) bewust maken van de risico’s op gehoorschade. Voor de campagne Doof worden doe je zo! was een spraakmakende commercial ontwikkeld en gedurende het hele jaar hebben alle TMF programma’s veel aandacht besteed aan het thema.

Via de speciale website www.tmf.nl/doofwordendoejezo konden jongeren daadwerkelijk testen hoeveel risico zij lopen om met hun huidige gedrag nu of in de toekomst gehoorschade te ondervinden.

Nu we aan het eind van de campagneperiode zijn gekomen, kunnen we stellen dat de campagne een groot succes is. Ruim 100.000 jongeren zijn door de campagne bewust bezig geweest met de thematiek.

De speciaal ontwikkelde website www.tmf.nl/doofwordendoejezo werd in het afgelopen jaar meer dan 175.000 keer bezocht door meer dan 100.000 jongeren. De test die jongeren op de site konden doen, welke jongeren inzicht gaf in de risico’s die zij lopen als ze niets doen om hun gehoor te beschermen, werd maar liefst door ruim 75.000 bezoekers gedaan.

Daarnaast stegen de verkopen van Noizezz gehoorbescherming (te koop bij de Schoonenberg winkels) in een speciale TMF verpakking met maar liefst 37% tijdens de campagne periode.

“Ik ben er trots op dat we dit resultaat hebben weten te bereiken en de juiste toon hebben gevonden om dit onderwerp bij jongeren onder de aandacht te brengen! Aangezien ik zelf gehoorapparaten draag wegens gehoorverlies voel me ik hierbij enorm betrokken!” aldus Laura Vogelsang Head of MTV/TMF.

“Als Hoorstichting weten we precies waarom het zo belangrijk is om jongeren bewuster te maken van de risico’s op gehoorschade. De grote kracht van MTV/TMF is dat ze beter dan wie ook weten hoe je jongeren bereikt en boeit, ook rond zo’n lastig thema als gehoorschade. Die mix van kwaliteiten heeft tot een heel mooi resultaat geleid, waar we ontzettend blij mee zijn.”, aldus Paul Heere, campagnemanager voor de Nationale Hoorstichting.


Reacties

Er zijn nog geen reacties Reageer

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerde artikelen

Doof.nl maakt gebruik van cookies.

Doof.nl gebruikt vier soorten cookies.

Lees meer

Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed werkt.

Lees meer

Wij gebruiken programma's die het gedrag van bezoekers op onze website volgen, zoals Google Analytics.

Lees meer

Op onze websites staan YouTube-filmpjes. Wanneer je deze wilt afspelen, dan moet je de cookies accepteren. YouTube slaat dan cookies op op jouw computer. Daarnaast hebben we een cookie van Facebook, Twitter en Instagram op onze website staan. Dat betekent dat deze sociale media je op onze website kunnen volgen. Op onze website vind je advertenties. Google kan bekijken welke advertenties jij ziet.