Ruim 75.000 jongeren testen hun risico`s op gehoorschade

18-02-2011 algemeen

TMF heeft in samenwerking met de Nationale Hoorstichting in 2010 geprobeerd jongeren (meer) bewust maken van de risico’s op gehoorschade. Voor de campagne Doof worden doe je zo! was een spraakmakende commercial ontwikkeld en gedurende het hele jaar hebben alle TMF programma’s veel aandacht besteed aan het thema.

Via de speciale website www.tmf.nl/doofwordendoejezo konden jongeren daadwerkelijk testen hoeveel risico zij lopen om met hun huidige gedrag nu of in de toekomst gehoorschade te ondervinden.

Nu we aan het eind van de campagneperiode zijn gekomen, kunnen we stellen dat de campagne een groot succes is. Ruim 100.000 jongeren zijn door de campagne bewust bezig geweest met de thematiek.

De speciaal ontwikkelde website www.tmf.nl/doofwordendoejezo werd in het afgelopen jaar meer dan 175.000 keer bezocht door meer dan 100.000 jongeren. De test die jongeren op de site konden doen, welke jongeren inzicht gaf in de risico’s die zij lopen als ze niets doen om hun gehoor te beschermen, werd maar liefst door ruim 75.000 bezoekers gedaan.

Daarnaast stegen de verkopen van Noizezz gehoorbescherming (te koop bij de Schoonenberg winkels) in een speciale TMF verpakking met maar liefst 37% tijdens de campagne periode.

“Ik ben er trots op dat we dit resultaat hebben weten te bereiken en de juiste toon hebben gevonden om dit onderwerp bij jongeren onder de aandacht te brengen! Aangezien ik zelf gehoorapparaten draag wegens gehoorverlies voel me ik hierbij enorm betrokken!” aldus Laura Vogelsang Head of MTV/TMF.

“Als Hoorstichting weten we precies waarom het zo belangrijk is om jongeren bewuster te maken van de risico’s op gehoorschade. De grote kracht van MTV/TMF is dat ze beter dan wie ook weten hoe je jongeren bereikt en boeit, ook rond zo’n lastig thema als gehoorschade. Die mix van kwaliteiten heeft tot een heel mooi resultaat geleid, waar we ontzettend blij mee zijn.”, aldus Paul Heere, campagnemanager voor de Nationale Hoorstichting.


Reacties

Er zijn nog geen reacties Reageer

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerde artikelen

Doof.nl maakt gebruik van cookies.

We gebruiken noodzakelijke cookies om onze website goed te laten werken.

Met jouw toestemming plaatsen wij statistische cookies die worden gebruikt om de website te testen en te verbeteren. De gegevens die we verzamelen zijn altijd anoniem.

Als je marketingcookies accepteert, wordt bij het afspelen van video's die wij via YouTube op onze site plaatsen informatie over jouw gebruik van onze site gedeeld met YouTube, voor social media, adverteren en analyse.

Lees meer

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Lees meer

Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.

Lees meer

Onze website maakt zelf geen gebruik van marketingcookies. Bij het afspelen van video's die wij via YouTube op onze site plaatsen, worden wel marketingcookies geinstalleerd. Je kunt deze marketingcookies uitzetten, maar dan kun je de video's mogelijk niet meer afspelen.