Take That steunt wereldwijde Hear the World-campagne

06-11-2010 algemeen

De Britse groep Take That steunt Hear the World, samen met meer dan veertig andere beroemdheden, om meer bekendheid te genereren over het belang van een goed gehoor en de consequenties van gehoorverlies.

Nu de originele line-up van de groep recent is hersteld door de terugkeer van Robbie Williams, is de zeer succesvolle groep de nieuwste ambassadeur van Hear the World, een wereldwijd initiatief gelanceerd door hoortoestelfabrikant Phonak. Take That sluit zich aan bij sterren als Jude Law, Elle Macpherson, Annie Lennox, Sting en Peter Gabriel.

Take That voor Hear the World

Om hun steun te laten blijken is iedere beroemdheid gefotografeerd door muzikant en campagnefotograaf Bryan Adams in de Hear the World-pose (met een hand achter het oor) om zo het belang van het bewust omgaan met je gehoor te benadrukken.

`Horen is iets waar we elke dag op vertrouwen, en als muzikant nog meer. We zijn er trots op om onze steun te verlenen aan deze campagne en we zijn dankbaar om een rol te spelen in het vergroten van de bewustwording van het probleem van gehoorverlies`, zegt Robbie Williams namens de band.

Hear the World is een van `s werelds grootste gezondheidscampagnes die gesteund wordt door beroemdheden. Momenteel helpen meer dan veertig beroemde muzikanten, acteurs en modellen van over de hele wereld mee om meer bewustzijn te genereren voor een probleem dat wereldwijd meer dan 800 miljoen mensen treft.

Meer dan 16 procent van de wereldbevolking heeft een gehoorverlies. Deskundigen voorspellen dat dit aantal zal toenemen tot 1,1 miljard in 2015. In Nederland hebben op dit moment ongeveer 1,5 miljoen mensen te maken met gehoorverlies. Gemiddeld duurt het zeven jaar voordat zij op zoek gaan naar een oplossing. Onderzoek heeft aangetoond dat gehoorverlies een significant, negatief effect heeft op het sociale, emotionele en fysieke welbevinden van deze personen.

Over Hear the World
Hear the World, opgericht in 2006, vraagt aandacht voor het belang van het beschermen van het gehoor door het onder de aandacht brengen van de sociale en emotionele impact van gehoorverlies en de oplossingen die ervoor zijn. In het kader van Hear the World, heeft Phonak de Hear the World foundation opgezet, een non-profit organisatie om de kwaliteit van leven van mensen met gehoorverlies te verbeteren en gelijke kansen voor hen te stimuleren. Om dit te bereiken stelt de Hear the World foundation financiële middelen, hoortoestellen en ondersteunende luistertechnologie ter beschikking.
Kijk voor meer informatie over Hear the World, de internationale ambassadeurs en advies over gehoorbescherming op www.hear-the-world.com.


Reacties

Er zijn nog geen reacties Reageer

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerde artikelen

Doof.nl maakt gebruik van cookies.

Doof.nl gebruikt vier soorten cookies.

Lees meer

Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed werkt.

Lees meer

Wij gebruiken programma's die het gedrag van bezoekers op onze website volgen, zoals Google Analytics.

Lees meer

Op onze websites staan YouTube-filmpjes. Wanneer je deze wilt afspelen, dan moet je de cookies accepteren. YouTube slaat dan cookies op op jouw computer. Daarnaast hebben we een cookie van Facebook, Twitter en Instagram op onze website staan. Dat betekent dat deze sociale media je op onze website kunnen volgen. Op onze website vind je advertenties. Google kan bekijken welke advertenties jij ziet.