Tv-commercial Schoonenberg: als eerste mét ondertiteling!

23-08-2007 algemeen

Spot vanaf 27 augustus via Teletekst toegankelijk voor doven en slechthorenden

Dordrecht – Als eerste bedrijf in Nederland biedt Schoonenberg Hoorcomfort vanaf 27 augustus een televisiecommercial aan mét ondertiteling. De spot is te zien op de publieke zenders en bij RTL.

Ondertiteling is mogelijk via teletekstpagina`s 888 (publiek) of 222 (RTL). Volgens Arthur Romijn, Marketing Manager bij Schoonenberg Hoorcomfort, wordt hiermee voorzien in een enorme behoefte. `Uit onderzoek blijkt dat doven en slechthorenden de reclameblokken op tv vaak negeren door het ontbreken van ondertiteling. Wij vinden dat reclame voor iedereen toegankelijk moet zijn en leveren op deze manier een bijdrage. Het is vooral belangrijk dat de doelgroep onze commercial goed kan volgen en begrijpen. We zien het als onze taak om mensen te informeren en passende hooroplossingen te bieden.`

Totaal zijn er in Nederland zo`n 1,6 miljoen mensen met gehoorproblemen. `Dat is tien procent van de bevolking. Zo`n grote doelgroep is voor adverteerders ook commercieel interessant`, zegt Joop Beelen, directeur van de Nederlandse Vereniging Voor Slechthorenden (NVVS) en secretaris van het Samenwerkingsverband Ondertitel Alle Programma`s! (SOAP!). `We zetten ons in voor meer ondertiteling. Er is ook steeds meer druk op omroepen om te ondertitelen. De mediawet schrijft voor dat de publieke omroepen vanaf 2011 95 procent van de Nederlandstalige programma`s ondertitelt via Teletekst. Voor de commerciëlen is dat 50%. In reclameblokken wordt nog niets ondertiteld, met uitzondering van de Postbus 51-spots. Daarom verwelkomen wij dit unieke initiatief van Schoonenberg.`

Icoon
De spot van Schoonenberg is al eens eerder op de buis geweest, maar vanaf 27 augustus ook met ondertiteling. Kijkers kunnen aan de hand van `het icoon met het oor` zien dat Teletekst de commercial ondertitelt.

Over Schoonenberg Hoorcomfort
Schoonenberg Hoorcomfort is al ruim tachtig jaar dé hoorspecialist van Nederland en heeft meer dan 130 speciaalzaken in ons land. Vierhonderd professionals houden zich dagelijks bezig met de beste oplossingen voor hoorklachten. Het doel is de kwaliteit van leven te verhogen. Schoonenberg is vooruitstrevend. Klanten vinden er altijd de nieuwste en kleinste (bijna onzichtbare) hoortoestellen. Ook de hoorspecialisten van Schoonenberg zijn altijd up-to-date. De organisatie is dan ook ISO-gecertificeerd.


Reacties

Er zijn nog geen reacties Reageer

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerde artikelen

Doof.nl maakt gebruik van cookies.

We gebruiken noodzakelijke cookies om onze website goed te laten werken.

Met jouw toestemming plaatsen wij statistische cookies die worden gebruikt om de website te testen en te verbeteren. De gegevens die we verzamelen zijn altijd anoniem.

Als je marketingcookies accepteert, wordt bij het afspelen van video's die wij via YouTube op onze site plaatsen informatie over jouw gebruik van onze site gedeeld met YouTube, voor social media, adverteren en analyse.

Lees meer

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Lees meer

Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.

Lees meer

Onze website maakt zelf geen gebruik van marketingcookies. Bij het afspelen van video's die wij via YouTube op onze site plaatsen, worden wel marketingcookies geinstalleerd. Je kunt deze marketingcookies uitzetten, maar dan kun je de video's mogelijk niet meer afspelen.